Niestety też mam chyba podobny problem. Od 4 biegu wzwyż w zakresie 2-2.5k obrotów auto "wariuje", chuczy, telepie... po przekroczeniu 2.5k jak ręką odjął... Byłem u mechanika i on wykluczył dwumasę - że dwumasa to niższe obroty i nie na wybranych biegach. zasugerował rezonans z powodu czegoś w zawieszeniu - ale to jak szukanie igły w stogu siana (fajnie by było jakoś ten stóg zmniejszyć
)
U mnie dokładnie jest tak - jadę, wrzucam 4 bieg (poniżej jest spokój) obroty spadają delikatnie poniżej 2k i jest ok, dodaję gazu mam 2k obrotów i powoli przyspieszam, wycie buczenie, odpuszczam gaz, cisza, dodaję = buczenie (zwał jak zwał), dodaję jeszcze gazu, 2.5k - cisza... Auto trafiło na podnośnik - nic nie słychać w pełnym zakresie obrotów (czyli ewidentnie pod obciążeniem jedynie). Zauważyłem, że najbardziej to odczuwa się ze zwiększonym obciążeniem (np jadąc pod górkę) ale i z górki efekt jest podobny. Zrzucę na luz i jest spokój mimo zachowania prędkości... na biegu gdy puszczę gaz i obroty są też w tym zakresie - efekt identyczny jak przy naciskaniu gazu. Czyli musi byc komplet - auto na drodze, silnik połączony ze skrzynią, zakres obrotów 2-2.5k, biegi >=4
Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie...

U mnie dokładnie jest tak - jadę, wrzucam 4 bieg (poniżej jest spokój) obroty spadają delikatnie poniżej 2k i jest ok, dodaję gazu mam 2k obrotów i powoli przyspieszam, wycie buczenie, odpuszczam gaz, cisza, dodaję = buczenie (zwał jak zwał), dodaję jeszcze gazu, 2.5k - cisza... Auto trafiło na podnośnik - nic nie słychać w pełnym zakresie obrotów (czyli ewidentnie pod obciążeniem jedynie). Zauważyłem, że najbardziej to odczuwa się ze zwiększonym obciążeniem (np jadąc pod górkę) ale i z górki efekt jest podobny. Zrzucę na luz i jest spokój mimo zachowania prędkości... na biegu gdy puszczę gaz i obroty są też w tym zakresie - efekt identyczny jak przy naciskaniu gazu. Czyli musi byc komplet - auto na drodze, silnik połączony ze skrzynią, zakres obrotów 2-2.5k, biegi >=4
Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie...
Komentarz